Testmodel | Værdi | Beskrivelse |
| 1a Kontakt |      | Tager selvstændigt kontakt eller når føreren tager kontakt. Balanceret. |
| 1b Håndtering |      | Følger villigt med |
| 1c Håndtering |      | Lader sig villigt håndtere |
| 2a Leg - engagement |      | Leger aktivt. Starter hurtigt |
| 2b Leg - greb |      | Griber forsigtigt eller nipper i objektet |
| 2c Leg - træk |      | Holder forsigtigt fast. Slipper og/eller trækker ikke |
| 3a Jagt - fart 1. gennemløb |      | Når frem. Starter langsomt. Farten øges under forløbet |
| 3a Jagt - fart 2. gennemløb |      | Starter ikke |
| 3b Jagt - fangst 1. Gennemløb |      | Overser bevidst. Når ikke frem til byttet |
| 3b Jagt - fangst 2. Gennemløb |      | Overser bevidst. Når ikke frem til byttet |
| 4 Aktivitetsniveau |      | Går rundt. Evt. snuser, spiser græs eller bider i pinde under forløbet |
| 5a Overraskelse - skræk |      | Flygter højst 5 meter (vender sig bort) |
| 5b Overraskelse - trusler/angreb |      | Mere end to trusselshandlinger eller vedvarende trusler |
| 5c Overraskelse - nysgerrighed |      | Går frem til dukken, når dukken er lagt ned. Går ikke frem. |
| 5d Overraskelse - afreaktion |      | Går i lille bue første gang. Ser til siden anden gang. Ingen reaktion tredje gang. |
| 6a Lyd - skræk |      | Undvigemanøvre (uden at vende sig bort) |
| 6b Lyd - nysgerrighed |      | Går frem til pladen, når føreren taler til pladen |
| 6c Lyd - afreaktion |      | Går i bue første gang. Går i lille bue anden gang. Ser til siden tredje gang. |
| 7a Spøgelser - skræk |      | Skifter mellem begyndende flugt og kontrol |
| 7b Spøgelser - trusler/aggressivitet |      | Mere end to eller vedvarende trusler i en del af forløbet |
| 7c Spøgelse 1 afreaktion |      | Går frem til figuranten, når figuranten er demaskeret. Kommer ikke frem |
| 7c Spøgelse 2 afreaktion |      | Går frem til figuranten, når figuranten er demaskeret. Kommer ikke frem |
| Skarp lyd |      | Reaktionen forsvinder efter de første skud. Afbryder, men genoptager tidligere aktivitet |